پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3422
-
الف
+

فیلم «پرواز در شب» وقایع عاشورا را در دل روزهای دفاع مقدس روایت کرد

جمال شورجه دلیل جاودانگی فیلم «پرواز در شب» را همراهی با مضامین و تمثیل‌های عاشورایی ذکر کرد.

جمال شورجه دلیل جاودانگی فیلم «پرواز در شب» را همراهی با مضامین و تمثیل‌های عاشورایی ذکر کرد.

به گزارش آی فیلم، جمال شورجه کارگردان سینما در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه آی فیلم در مورد ساخت فیلم سینمایی«پرواز درشب» و بهره گیری از مضامین عاشورایی در این فیلم گفت: مرحوم رسول ملاقلی پور فیلم «پرواز در شب« را با نگاهی عمیق به وقایع عاشورا ساخت. این فیلم بخش های از حادثه کربلا را در دل روزهای جنگ روایت می‌کند و مهم‌ترین اتفاق فیلم همراهی با مضامین عاشورایی است.

وی با اشاره به صحنه های مختلف فیلم گفت: مثلا در  صحنه فینال کار زمانی که بازیگر تمثیلی از شمایل حضرت ابوالفضل (ع) را بالا می برد و موسیقی جاودانه محمدرضا علیقلی ( امشب شهادت نامه عشاق امضا می شود..) با این صحنه همراه می  شد اتفاق مهمی برای فیلم بود. یا صحنه شبهای عملیات که بیننده را به یاد حرف های امام حسین (ع) در شب عاشورا و در جمع یاران می انداخت. خاطرم هست در سینما و درصحنه ای که نریمان با بازی زنده یاد فرج الله سلحشور با قمقمه هایی که در اثر اصابت گلوله سوراخ شدند به دیوار تکیه داده ، مردم به شدت منقلب شده بودند و اشک می ریختند چون این صحنه با یاد حضرت اباالفضل (ع) ساخته شد و بسیار تاثیرگذار بود.

فیلم سینمایی«پرواز درشب» به نویسندگی و کارگردانی مرحوم رسول ملاقلی پور سال 1365 ساخته شد و مرحوم فرج الله سلحشور، جعفر دهقان، تاجبخش فناییان، سید جواد هاشمی و... از بازیگران این فیلم بودند.

غ ن / س م

نظر شما
ارسال نظر